ADOF-Model

Door middel van het ADOF-model is het mogelijk om websites te evalueren aan de hand van vastgestelde factoren. Dit wordt aan de hand van vier factoren gedaan namelijk: accessibility, design, offer en fulfilment. Deze vier factoren hebben een filterende werking, bij iedere stap kunnen bezoekers ‘afhaken’ waardoor de website minder succesvol kan zijn.
Accessibility
Met accessibility wordt de bereikbaarheid en toegankelijkheid van de website van VerMISt bv bedoeld. VerMISt bv heeft ervoor gekozen om een eenvoudige URL (http://vermistbv.jouwweb.nl/) te gebruiken, hierdoor onthouden klanten gemakkelijk de naam van de website. Er wordt gebruik gemaakt van search engine optimization, dit betekent dat door middel van bepaalde trefwoorden de website van VerMISt bv boven aan in de zoekmachine staat. De website moet snel laden, waardoor de klant niet geïrriteerd raakt en verder zoekt op een andere website. Op dit moment is de website van VerMISt bv binnen 2.4 seconden geladen.
Design
Met dit onderdeel van het ADOF-model wordt de vormgeving van de website bedoeld. Indien klanten onze website bezoeken, wil VerMISt bv dat de klanten de website duidelijk en informatief vinden. De website dient eenvoudig te zijn, zodat de klant altijd gemakkelijk informatie kan vinden. VerMISt bv heeft er daarom ook voor gekozen om een strakke lay-out voor de website te maken en niet alle pagina’s met veel tekst te vullen. Daarnaast is de website opgedeeld in verschillende menukoppen, dit maakt het duidelijker voor de klant. Het belangrijkste is dat de klant op een gemakkelijke wijze informatie kan vinden waar de klant naar opzoek is.
Offer
Indien een website succesvol wil zijn, moet de website een goed aanbod hebben. Ten eerste verkoopt VerMISt bv via de webshop chips, dus deze webshop moet makkelijk te bereiken zijn. Daarnaast is het lettertype zo gekozen dat slechtzienden gemakkelijk de website kunnen bekijken. De website heeft ook een inzoomfuctie bij verschillende afbeeldingen, zoals de processen. De contactgegevens van VerMISt bv staan ook op de website, hierdoor kunnen de klanten gemakkelijk contact opnemen met één van de medewerkers van VerMISt bv. Dit kan door middel van het gebruik van het telefoonnummer (+316-14 727 288) en het e-mailadres (verMIStbv@outlook.com) van VerMISt bv. Daarnaast kunnen de klanten voor opmerkingen terecht in het gastenboek, één van de medewerkers zal hier binnen 24 uur antwoord op geven.
Fulfilment
Tot slot heeft fulfilment te maken met het op lange termijn succes hebben van een website. Voor VerMISt bv betekent fulfilement dat het bedrijf alle zaken, die te maken hebben met de klant, goed afhandelt. Een voorbeeld hiervan is dat VerMISt bv binnen 24 uur een reactie geeft op de geschreven stukken in het gastenboek. Daarnaast zullen klanten altijd worden geholpen indien de klant contact opneemt met VerMISt bv. VerMISt bv vindt een goede service voor klanten erg belangrijk.